בבקשה תסמנו תרומה חודשית.
מתקנים את תהליך הגירושין בישראל

תהליך הגירושין בישראל 2022 - אבני דומינו המסודרות מראש כדי ליפול ולדחוף למלחמה

גירושין בשלום?  זה אפשרי בקלות על ידי ישום החלטות קיימות ואכיפת החקיקה הקיימת בבתי המשפט ללא אפליה בין המינים. 
אך בפועל הליכי הגירושין בישראל כיום הן תהליך עם דינמיקה בעיתית הדוחפת בכוונה נשים להיכנס לעימות משפטי מתמשך ותוך הבנה של עורכי הדין של הנשים כי יש להן יתרון משפטי וכי לאגרסיביות משפטית יש רק יתרונות (מעבר לחסרון הברור של דריסת הילדים) 

תהליך הגירושין בישראל – אבני דומינו המסודרות מראש כדי ליפול ולדחוף למלחמה

 

הליכי הגירושין בישראל כיום הן תהליך עם דינמיקה בעיתית הדוחפת בכוונה נשים להיכנס לעימות משפטי

בכך להגדיל את האיום של הנשים על הגברים מתוך ראייה (פמיניסטית קיצונית ) שהנשים הן חלשות, חסרות יכולת וצריכות עזרה בכל דבר. אך לא כך הדבר בישראל בשנת 2022. 

כרגע המצב בנוי כך  שגברים יעדיפו הסכם גרוע, לוותר על הילדים,  ולהעביר כסף רב ורכוש ואת הילדים לידי האישה מאשר להיכנס לקרב משפטי, וזאת בזכות כח ההרתעה של רשויות המשפט, האכיפה, הבירוקרטיה, כולם פועלים בצורה אגרסיבית לטובת צד אחד.  תוך ההבהרה  מראש שהקרב המשפטי מוטה בבוטות לטובת צד אחד.
ההליכים המשפטיים עצמם הם עונש לגבר. זהו תהליך ענישתי. אינקוויציוני ולא תהליך משפטי נורמטיבי.  

כח פוליטי עודף של ארגוני הנשים הנתמכות בקמפייני הסתה נרחבים בתקשורת הארצית והצגת כל הגברים כאלימים רוצחי נשים (הפתעה, הם ממש לא ) ואנסים, מביאים ל: 

1. לשיתוק כולל ופחד של פוליטיקאים בכירים בכל הנושאים הקשורים למעמד האישה והגבר בישראל
2. הפללה אוטמטית של כל הגברים כאשר הם מגיעים למשטרה בעקבות תלונה של אישה (ולרב מודבר בתלונות שווא, כאשר הערכות מדברות על כ 70% תלונות שווא! כשכמעט כל אישה הנכנסת להליכי משפטיים מתלוננת על הגבר כחלק "נורמטיבי" בהליכים המשפטיים ובהמלצת עורכות דינה)
3. כיום כמעט ואין אפשרות להתגונן מול תלונת שווא של נשים – אך גבר חכם המנהל הליכים צריך להתכונן ולהיזהר ולעשות מה שכן אפשר כדי לא "להישחט" לגמרי ולאבד גם את הילדים וגם כתובה.
4. הנחיה 2.5 של הפרקליטות כמעט ואינה מאפשרת תביעות נגד תלונות שווא. כך שגברים נורמטיבים רבים רחוקים מלקבל צדק.

כח פוליטי עודף של ה"שדולה הנשית" בכנסת מייצר טרור ולא מתאפשרים אפילו דיונים בנושאים כמו תלונות שווא, אלימות של נשים נגד גברים ואו דיונים בצורך בתקצוב עזרה לגברים, גברים גרושים וכו…מתוך הבנה כי העם תקצוב שכזה גברים יוכלו להגן על עמדותיהם ולייצר קמפיינים המגנים על זכויותיהם ופנייה לציבור הרחב להשמיע את בעיותיהם ולקבל עזרה.
כח תקשורתי עודף משתיק כל כתבה בנושא גברים ומשמר דיון ציבורי העוסק רק באלימות נגד נשים כשאר האלימות נגד גברים קיימת (וסימטרית, כלומר באותם ממספרים כמו נגד נשים), אך מדווחת רק בכלי התקשורת המקומית וכמעט ולא מדווחת או מדווחת אייטם משני בתקושרת הארצית.
תוך הקפדה של התקשורת הארצית לשמר אג'נדה של אלימות נגד נשים תוך חזרה אינסופית על מקרה רצח או נסיון רצח של אישה כאשר ישנם אינסוף מקרים הפוכים של נסיונות רצח של גברים, דקירות של גברים, הרעלות של גברים, ואלימות נפשית קשה נגד גברים אשר אינם מדווחים כלל ( ממנה גברים לא יכולים לברוח, בגלל חוקי הגירושין).

השילוב של כח תקשורתי עודף ופמיניסטי קיצוני (למעט כלי התקשורת של הציונות הדתית), משמר את הכח הפוליטי והמשפטי (דרך בתי המשפט ולא פחות חשוב דרך "הנחיות" של הפרקליטות ) ומונע העלת הנושא לדיון ציבורי.
הנושא: האם ככה החברה הישראלית רוצה שהבנים והבנות שלנו יתגרשו? 

האם הברוטאליות של ההליכים המשפטיים לא מוגזמת? 

האם הדינמיקה הדוחפת זוגות לרוץ ראשונים לבתי המשפט ולכתישה הדדית היא הנכונה לנו כחברה? המספרים: 

  • כ10,000 גירושין בישראל בשנה
  • כ20,000 הורים אבות ואמהות בתהליך
  • 70% מפתיחות תיקי הגירשין הם ע"י נשים ( כי לגבר המצוי בישראל אסור להתגרש ובוודאי לא במשפט)
  • כ30% מגיעים למשפט קשה
  • כ10% מנהלים הליכי משפט "בעצימות גבוהה" כלומר עם תלונת שווא, ניכור הורי ופגיעה גדולה מאוד בילדים
  • אלפי תלונות שווא ותביעות אגרסיביות בבתי משפט חד צדדים נגד הגברים גורמות לפוסט טראומה לגברים

אלפי גברים נשברים נפשית בתהליך
אלפי ילדים חווים הורים במשבר עצום של תלונות במשטרה, ניתוקי קשר, אלימות משפטית נגד האב,
כאלף אבות שלא מתפקדים כתוצאה מפוסט טראומה מעוצמת ההליכים וחוסר הצדק.
כ 200-300 גברים גרושים נשברים לגמרי ומתאבדים -בשנה !
כמו במלחמות קשות – יותר מתים מההלם קרב מתים אחרי שהמלחמה נגמרת.

וזה הרבה לפני שמדברים על כסף. והמעבר לנזקקות ועוני. מעבר לכסף שקובר אנשים יש הליכים ברוטאלים נפשית שכל עורך דין בתחום יכול לספר שהוא רואה אצל לקוחותיו.

האם כך אנו רוצים לנהל גירושין בישראל ל10,000 זוגות והורים לילדים?

מנסיון אישי שלי ושל אלפי גרושים כמוני עוצמת ההליכים היא אדירה, המכבש מרסק גם את החזקים שבנו, לוחמים ששרדו מלחמות וגברים חזקים מתרסקים בהליכים מיותרים. 

האם המחיר החברתי לא גבוה מידי?  
300 – 200 אבות מתאבדים משאירים כ500-800 ילדים יתומים בשנה!

הדרך לתיקון הדינמיקה עוברת בשינוי חקיקה כולל בתחום הגירושין:

הדרך לתיקון היא שינויי חקיקה שימנעו את הדינמיקה הזו שדוחפת את הזוגות לרוץ לבתי המשפט במקום לנסח הסכם.
מהרגע שנכנסים עורכי דין הסיפור די גמור, האישה במצוקתה נדחפת ע"י עורכת הדין ללכת למשפט רק "כדי לקבל מה שמגיע לה" ו"זה יהיה קצר"….. 
הגבר מתגונן ועורכי דינו תוקפים את אישה בפורמט המוכר..
האישה מתעצבנת עוד יותר והקרב מתחמם, ומתלוננת על הגבר על אלימות..אם לא התלוננה כבר לפני פעמיים או 10. 
ומכאן משפט ארוך ומיותר שיכל להיגמר ב 3 שעות אינטנסביות אבל נמשך כשנה שנה וחצי..

משפט אליו המדינה דוחפת, בעידוד ארגוני הנשים ותוך לחץ חוקי ולא חוקי של ארגוני הנשים על מערכת המשפט ושופטים בתוכה.  

בעייה מספר אחת:
וואקום חקיקתי בתחום יוצר "חוקים" שמומצאים על בסיס דין מנהגי והחלטות קודמות בבתי משפט.
כך שבעצם השופטים קובעים מה נכון ומה לא בפסיקות שלהם תוך קבלת תכתיבים מבית המשפט העליון ותוך לחץ של ארגוני הנשים והשמאל הפרוגרסיבי בישראל. 

הפרקליטות מצד שני מייצרות מנופי לחץ נוספים על הגברים ( גוף המורכב מ80% נשים) וההנחיות שהמציאו (הנחיה 2.5 ) המאפשרות לנשים להתלונן על גברים במשטרה, ואינן מאפשרות לגברים לקבל הגנה! ( לרב המשטרה פשוט זורקת גברים מהמדרגות או צוחקים עליהם או זורקים אותם למעצר גם אחרי שהם מתלוננים על אלימות האישה).

מאחר והגבר "אלים" הו אגם ימצא אשם בפירוק הנישואין וימנע ממנו קשר עם הילדים – כי הרי הוא "אלים"….כך שכיום כמעט כל אישה המגיעה להיכי גירושין גם מתלוננת על בעלה במשטרה, לפחות פעמיים או 10 כדי לנצח בהליכים המשפטיים. 

עיה מספר 2 (בתהליך הגירושין בישראל) חזקת הגיל הרך

או בשמה האמיתי "חוק הכלא לגברים בנישואין" שלא מאפשר לגברים להתגרש כי יצטרכו לוותר על הילדים.
70% מתביעות הגירושין מוגשות ע"י נשים. למה? כי לגברים אסור להתגרש כל עוד הילדים קטנים מגיל 6. ולרב יש לפחות ילד אחד קטן..
חוק חזקת הגיל הרך קובע כי ילדים מתחת לגיל 6 יועברו למשמורת אמם. ומספיק שילד אחד יהיה בן 6 כדי לקחת לאב את הילדים ולהעבירם למשמרת האם.

בנוסף לחוק זה בנושא הילדים יש מחסום נוסף לחלוקה שווה של הזמן עם הילדים בין ההורים ובעצם לכלא מתמשך של האב שחיי במקרים רבים עם אישה אלימה ומסוכנת.
וזהו הליך בדיקת ההורים המבוצע ע"י מחלקת הרווחה בכל ישוב. "תסקיר רווחה" – תסקיר זה מבוצע כמעט ורק ע"י נשים, פמינסטיות המאמינות שהילד צריך להיות אצל אמו רב הזמן…
כח בירוקרטי של משרד הרווחה ומחלקות הרווחה מורכבות מכ 80% נשים).

נתונים: הינו שמחים להביא קצת מספרים.
מהי חלוקת הזמן בין האבות לאמהות בהליכי גירושין בין הישובים השונים בארץ, ובכלל.
אך משרד הרווחה מסרב להעבירם. כי אין לציבור זכות לדעת. 🙂

העדפה לנשים קיימת והיא בוטה ומוכרת לכולם, אך שוב. כח בירוקרטי של נשים במשרד הרווחה מחליט מה טוב (לנשים ולגברים) וגם מחליט אילו נתונים הציבור יקבל.

 

מזונות אחרי גירושין:

תחום המזונות מוכר לציבור כנושא כאוב אך בעיני רבים בציבור האישה צריכה לקבל מזונות. אך כיום 30% מהנשים מרוויחות יותר מהגברים.
וסביר שגם רבות מרוויחות אותו שכר כמו גבר ולכן במקרים כאלו המזונות צריכים להיות מינמליים, במיוחד אם הזמן עם הילדים מתחלק בצורה שווה.
אך כמו שהסברנו כבר, חלוקת שווה של הזמן עם הילדים "זמני הורות שווים" אינה מתבצעת בפועל בגלל שני חסמים:
1. כח פוליטי עודף של נשים דרך "השדולה הפמיניסטית" ומניעת ביטול חזקת הגיל הרך.
2. כח בירוקרטי של נשים במחלקות הרווחה ברחבי הארץ שמתעדפות נשים בתסקירי הרווחה. (אם לא מתעדפות נשים? מדוע המידע לא מפורסם)
3. כח אכיפתי עודף במשטרה – שמקבלת ולוקחת ברצינות רק תלונות על אלימות של גברים ולא של נשים.
4. כח תביעתי עודף – שמבוסס על ידי "הנחיות" של הפרקליטות כמו הנחיה 2.5.
5. העדפה בוטה בבתי המשפט לטובת נשים – הנושא לא מוכר לציבור הרחב, ומודבר בעיר בפורומים של גברים ובין עורכי דין למשפחה:
הגישה בבית המשפט ובבתי הדין הרבניים היא שהאישה יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולשקר במצח נחושה, להיתפס בשקריה שוב ושוב ושוב ועדיין לא תקבל עונש. הפורמט הוא שקרי כפי יכלתך. וגם בית המשפט מעודד זאת.
הגבר לעומת זאת יענש בחומרה, ובגדול כל מהלך לא הגנתי של הגבר יתקל ביחס מאיים של השופטים והדיינים.
– מה שמביא לתסכול גדול, ותחושת חוסר אונים מוגברת אצל הגברים ומוסיף לפוסט הטראומה נדבך נוסף של חוסר יכולת.

גם השופטים מבינים מה מצופה מהם רוצים לקבל קידום ונתונים ללחץ ארגוני גדול בתוך הארגונים שלהם ובתוך מערכת המשפט והפרקליטות.

המעבר החד של גברים להתגוננות אינסופית מתחיל מלחץ תקשורתי אדיר והאשמה אוטמטית של כל הגברים כאשמים.
והמשך בניצול הלחץ התקשורתי העודף והחד צדדי ליצירת לחץ פוליטי ולסתימת פיות פוליטי במסדרונות הכנסת, בוועדות, ובמליאה.
ובסוף לחץ אדיר על המשטרה להשליך למעצר כל גבר שאשתו התלוננה עליו. ללא הוכחות.
ולחץ על השופטים ליישר קו במשחק התפור ולממש את תפקידם במקום בו אין חקיקה.

רק לחץ => מאפשר ומייצר "הנחיות" של הפרקליטות, ו"הרגלים" (פסיקה) בבתי המשפט שכך נהוג, קביעת מזונות הזוייה וכו וכו.

והפיתרון פשוט : חקיקה מלאה וברורה בתחום הגירושין. 

ביטול היתרונות המשפטיים לצד אחד ובכך מניעת המוטיבציה ללכת למשפט. 
 

 

  • קביעת חלוקה שווה של הזמן עם הילדים כמצב דיפולטיבי. (7 : 7 ). 
  • קביעת מזונות 0 כמצב דיפולטיבי. 
  • ביטול כל תיעדוף מגדרי והשוואת התנאים המשפטיים המייצרים יתרון לנשים ( יתרון שדוחף אותן למשפט).

3 אלו יבטלו את הרצון ללכת למשפט ויפתחו דלת למשא ומתן אמיתי, בו יש שני צדדים שווים, והמוטיבציה למשפט קטנה. 

אם האישה מרוויחה הרבה יותר ומוכנה שהגבר ישאר עם הילדים יותר – הם כבר יסגרו מחיר מסויים או יתבססו על הטבלאות של עלות גידול ילדים שהכינסו בלמס לבקשתו של הדיין אוריאל. 

ביטול כל תעדוף מגדרי: 
כלומר: ביטול חזקת הגיל הרך, ביטול השפעת תלונות על אלימות על החלטות הנוגעות לזמן עם הילדים. הגדרת תסקיר רווחה מפורט בו העובדת הסוציאלית מחוייבת לרשום בדיוק מדוע אינה ממליצה על חלוקה שווה – ומה הבעייה הספציפית המונעת חלוקה שווה בדיוק של 7:7 . 

ניתוק הקשר בין תלונות במשטרה לבין קביעת חלוקת הזמנים עם הילדים – ואיתו ביטול התמריץ לתלונות שווא במשטרה נגד גברים. 
(אם האמא הסכימה שהאבא ישאר עם הילדים לבד לפני הגירושין ולהפך אם האבא הסכים שהאמא תישאר ע הילדים לבד לפני אז גם אחרי הגירושין המצב הזה ישאר זהה)

ביטול תקנה 2.5 או מתן עונשים וקנסות גדולים על תלונות שו

אכיפה זהה לנשים ונגברים כאשר קיימות תלונות במשטרה.

חקיקה לפיה שני בני הזוג ישלמו על הוצאות הילדים יחדיו.  

חקיקה לגבי גובה המזונות. מהי העלות לגידול ילד ליום (כבר יש סכומים ומחקר מלא בנושא שבוצע על ידי הדיין אוריאל אליהו ובוצע בפועל על ידי משרד הלמ"ס ומשרדי ממשלה אחרים) .

 יצירת מחשבון ברור ופשוט שמונע מראש כניסה להליכים משפטיים 

כל אלו ייצרו מתווה ברור שבו יודעים כמה משלמים מראש ולכן אין כדאיות למשפט גירושין מיותר.
בנוסף ( לנסח טוב):

– אם גבר מתלונן על אישה אז גם היא למעצר 3 ימים.
– אם תלונת שווא במשטרה משמשת ברווחה – אז הפרדה מוחלטת בין ענייני הילדים לתלונות שווא. – ותלונות במשטרה.
– חלוקה דיפולטיבית של הזמן עם הילדים חצי חצי. (בלי תירוצים או עילות להפרת העניין על בסיס מגדרי)
– 0 מזונות כבסיס.
– תשלום חצי חצי של כלל ההוצאות של הילדים.
– מזונות רק בהפרשי שכר חריגים מאוד בין בני הזוג (בנטו).
– העברת כל תשלום מהמדינה חצי חצי לשני ההורים – בחקיקה.
– אכיפה: הכנסת גברים להוצאה לפועל – לפחות 50% גברים בתפקידי רשמים ופקידות בהוצאה לפועל.
– הכנסת גברים לתהליך הרווחה – לפחות חצי גברים או החלטות משותפות של גבר ואישה – בנושא הילדים.
– מתן עונשים ברורים בחוק על הפרות -קנסות
– גדולים מתן ענישה לשקרים בבית המשפט למשפחה – קנסות
– החלטה מערכתית כי תגובות בהליכי הגירישון עצמן יהיו זהות לנשים וגברים -זמן תגובה שווה
– החלטה מערכתית לחשיפת נתונים אוטומטית – שומות מס -תלושי שכר הכל ל3 שנים אחורה – אוטומטית.
– הוצאת כל הנתונים על בני הזוג ממערכות הפנסיה – אוטומטית
– מגיעים לדיון או לגישור וכל הנתונים מוכנים בלחיצת כפתור. – הכל מול הצדדים